Μία από τις τελευταίες τάσεις του ψηφιακού μάργκετινγκ για ξενοδοχεία (hotel digital marketing) είναι η δημιουργία και ο διαμοιρασμός περιεχομένου (content marketing). Ο σκοπός του content marketing είναι να έρθουμε σε επαφή με τους υπάρχοντες και αλλά τους δυνητικούς πελάτες μας και να δημιουργήσουμε ισχυρότερους δεσμούς μαζί τους.
Το περιεχόμενο είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για να δημιουργήσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης με το κοινό μας. ‘Αλλωστε ο στόχος του content marketing δεν είναι είναι οι κρατήσεις αλλά η δημιουργία συναισθηματικής δέσμευσης και εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας. Οι κρατήσεις θα ακολουθήσουν σας φυσικό επακόλουθο. Είναι η καλύτερη πρακτική για να αποδείξετε ότι το ξενοδοχείο σας ενδιαφέρεται πραγματικά για τους πελάτες του και τις ανάγκες τους.
Μπορείτε να δημοσιεύσετε το περιεχόμενο της επιχείρησης σας σε διάφορα κανάλια αλλά ας εστιάσουμε στο βασικότερο trend της εποχής μας τα social media. Καταρχήν πρέπει να επιλέξετε τα κατάλληλα social media και να αξιοποιήστε τις δυνατότητες που προσφέρει το καθένα από αυτά. Τα περισσότερα από αυτά έχουν ενσωματωμένα εργαλεία στατιστικών στοιχείων τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε προς ώφελος σας. Επιπλέον, τα social media έχουν και άλλα εργαλεία όπως κριτικές και προσκλήσεις σε εκδηλώσεις που βοηθούν σημαντικά στην προώθηση του ξενοδοχείου σας.
Οι περισσότεροι προτιμούν τα social media για το λόγο ότι μπορούν να προωθήσουν την επιχείρηση τους χωρίς κόστος. Παρόλα αυτά τα περισσότερα από αυτά παρέχουν και πληρωμένες διαφημίσεις. Καλό είναι να σκεφτείτε και αυτή την εναλλακτική και να εκμεταλευείτε τις δυνατότητες που προσφέρουν, όπως το στοχευμένο κοινό .
Για να δημιουργήσετε περιεχόμενο το οποίο όμως θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα πρέπει για αρχή να έχετε στρατηγική, να θέσετε στόχους και να γνωρίζετε ποιο είναι το κοινό σας.
Δείτε τι κάνει ο ανταγωνισμός και παρουσιάστε τα unique selling points του τουριστικού σας καταλύματος για να ξεχωρίσετε.
Δημιουργήστε πελάτες πρότυπα / περσόνες και απευθυνθείτε σε αυτά όταν δημιουργείτε περιεχόμενο.
Τα κείμενα πρέπει να έχουν το ύφος που καλύτερα ανταποκρίνεται τόσο στο κοινό σας όσο και το brand του τουριστικού σας καταλύματος. Δημιουργήστε περιεχόμενο που θα απευθύνεται στα θέλω του πελάτη σας, στις επιθυμίες του, στις εμπειρίες που θέλει να ζήσει στο ξενοδοχείο σας. Κάντε τον να ονειρευτεί τις στιγμές του στον χώρο σας! Εξίσου σημαντικό είναι να μάθετε τι άλλες πληροφορίες ψάχνουν οι δυνητικοί σας πελάτες και να τις προσφέρετε ώστε να νιώθουν σιγουριά για την επιλογή τους.
Υπάρχουν και κάποιοι κανόνες που καλό θα είναι να ακολουθούνται κάθε φορά που ανεβάζετε περιεχόμενο στα social media ώστε τα πετύχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Μερικές φορές την εβδομάδα είναι ίσως η καλύτερη τακτική, αλλά σίγουρα όχι λιγότερο από μία φορά στις 10 μέρες. Η σταθερή παρουσίας σας στα social media δημιουργεί μία εικόνα σιγουριάς και εμπιστοσύνης στους πελάτες σας.
Για μία ημέρα προσποιηθείτε ότι είστε εσείς ο πελάτης και δείτε το ξενοδοχείο σας με μία άλλη ματιά. Στο τέλος της ημέρας θα έχετε καλύτερη άποψη για τι χρειάζονται και τι επιθυμούν οι πελάτες σας και ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να τους το προσφέρετε μέσα από τη δημιουργία περιεχομένου.
Σίγουρα η δημιουργία και η διαχείριση περιεχομένου φέρνει αποτελέσματα αλλά είναι και πολύ χρονοβόρα τόσο στο κομμάτι της δημιουργίας περιεχομένου όσο και στο διαμοιρασμό του στα διαφορετικά κανάλια των social media. Αν η διαδικασία σας φαίνεται βουνό ή ο χρόνος σας είναι περιορισμένος, μήπως να το «δώσετε έξω» και να εμπιστευτείτε τους ειδικούς?